معدل بالای ۱۷شرط انتقال دانشجويان آزاد
محمد اسفندیاری پارسا
محمد اسفندیاری پارسا

دانشجو اضافه کرد: در غیر این صورت هم نقل و انتقال شرایط ویژه‌ای دارد که اعمال می‌شود.

حداکثر 20 درصد تخفیف شهریه دانشگاه آزاد با شرط معدل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: برای دانشجویان این دانشگاه در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر 20 درصد تخفیف در شهریه با در نظر گرفتن معدل آنها در ترم‌های دوم به بعد در نظر گرفته شده است.

فرهاد دانشجو افزود: برای همه دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی در بدو ورود و در ترم اول، 20 درصد تخفیف در شهریه تحصیلی در نظر گرفته شده است و این رقم در ترم‌های آینده با توجه به معدل آنها محاسبه خواهد شد.

وی گفت: در ترم‌های دوم به بعد در صورتی که دانشجو موفق به کسب معدل 16 شود، 4 درصد تخفیف و در صورتیکه موفق به کسب معدل 17 شود، 8 درصد ، معدل 18 دوازده درصد و معدل 19 شانزده درصد تخفیف خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به عنوان نمونه دانشجویی که در دوره ناپیوسته کارشناسی باید پنج تا شش میلیون تومان شهریه پرداخت کند؛ می تواند با استفاده از حداکثر تخفیف یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان شهریه را پرداخت نکند.

دانشجو با بیان اینکه این مقدار تخفیف‌ها پس از ایجاد منابع مالی جدید امکان پذیر است، گفت: هر سال درصدی به حقوق و مزایای کارکنان و استادان افزوده می‌شود. همچنین هزینه‌های آب، برق، گاز نیز متوجه این دانشگاه است . از طرفی 99 درصد بودجه‌ی دانشگاه از طریق شهریه‌ها تأمین می‌شود و اگر قرار باشد منابع مالی از طریق شهریه‌ها تامین شود، راهی جز‌ افزایش شهریه‌ها در هر سال وجود ندارد.

وی افزود: از این رو می توان با اقداماتی از جمله ایجاد بانک دانشگاه آزاد و گردش مالی منابع این دانشگاه‌، افزایش ارزشی ایجاد کرد و یا با تجاری سازی نتایج تحقیقات و ارتباط با صنعت، برای دانشگاه درآمد بوجود آورد و جلوی افزایش شهریه ها را گرفت و آن را کاهش داد.رئیس دانشگاه آزاد گفت: البته این اقدامات مستلزم گذشت زمان 2 تا 3 سال است.

دانشجو افزود: با مقداری صرفه جویی در هزینه‌ها قصد داریم دانشجویان شیرینی تخفیف‌ها را از مهر امسال بچشند.

وی علت ارایه تخفیف‌ها را با در نظر گرفتن شرط معدل، دغدغه دانشگاه برای ارتقاء کیفیت آموزشی بیان کرد و گفت: با این روش اکثر دانشجویان موفق به دریافت 10 درصد تخفیف خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کسب معدل 17 در دوره کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه کار دشواری نیست و 60 تا 70 درصد دانشجویان موفق به کسب این معدل می شوند. دانشجو گفت: در مرحله بعد قصد داریم تخفیف‌ها شامل دانشجویان دوره دکترا با توجه به تولیدات علمی آنان شود.

وی افزود: در دانشگاه آزاد یک میلیون و 600 هزار دانشجو داریم. همچنین 30 تا 50 هزار نفر هیأت علمی و 50 هزار کارمند مشغول فعالیت هستند؛ از طرفی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد از دانشجویان دانشگاه سراسری بیشتر است و امکاناتی که برای کارمندان در نظر گرفته شده، کمتر از امکاناتی است که کارمندان دانشگاه‌های سراسری از آن برخوردار هستند؛ همچنین حقوق استادان این دانشگاه نیز کمتر از استادان دانشگاه‌های سراسری است که این همه به علت نداشتن بودجه کافی در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در زمان پذیرش مسئولیت این دانشگاه در تاریخ هشتم اسفند 90 ، این دانشگاه در مجموع 2 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها ، پیمانکاران و دانشجویان داشت، افزود: در صورتی که منابع مالی جدید ایجاد شود ، آن وقت می توان به تدریج در زمینه شهریه دانشجویان کاری کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 375
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 375
بازدید ماه : 817
بازدید کل : 38297
تعداد مطالب : 308
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



blank">استخاره آنلاین با قرآن کریم

فال حافظ

تعبیر خواب آنلاین



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



بازی آنلاین




جاوا اسكریپت

تماس با ما تماس با ما

.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت


چت


 
فال انبیاء

جاوا اسكریپت

*
*
*
*
*
*
*
face=Tahoma>

Airfield Mayhem کد بازی جذاب و ه
بازی آنلاین پرندگان خشمگین

قشم آنلاین